پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
یاسوج مهاجر پذیر ترین شهر کشور است/ خدمات دهی شهرداری به ۲۴۰۰۰۰نفر

شهردار یاسوج گفت‌: شهر یاسوج به عنوان مهاجر پذیر ترین شهر کشور محسوب می شود.

به گزارش روابط عمومی، نستهن مقدم در نشست شهرداران و مسئولان با رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، در یاسوج افزود: یاسوج به عنوان مرکز استان ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارد و این در حالی است که خدمات رسانی به ۲۴۰ هزار نفر توسط شهرداری انجام می شود که ۱۰۰ هزار نفر جز سرانه تخصیص اعتباری محسوب نمی شوند.

مقدم با اشاره به تحقق موضوع الحاق برخی مناطق به شهر یاسوج و در نظر گرفتن این آمار در سرانه اعتباری، اظهار کرد: بزرگترین روستاهای کشور در اطراف شهر یاسوج شکل گرفته اند که توسط شهرداری یاسوج پوشش خدماتی داده می شوند.

مقدم با تاکید بر اینکه به جز شهرهای یاسوج و گچساران عمده شهرهای استان زیر ۵۰۰۰۰ نفر جمعیت دارند، ابراز داشت: در این راستا داشتن نگاه جامع به مدیریت شهرهای کوچک ضروری است.

وی افزود: همچنین اگر جایگاه ها به تناسب وظایف محول شده در ساختارها باشد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

مقدم با اشاره به مشکلات تداخل وظایف، اظهار کرد: در برخی موارد تداخل فعالیت ها در حوزه شهری وجود دارد و یک همپوشانی در اقدامات دیده می شود.

وی ابراز داشت؛ عدم برنامه محوری، تعلل و عدم بازنگری به موقع در طرح های تفضیلی، پرت سرمایه و مشکلات بعدی را رقم زده است.

شهردار یاسوج با تاکید بر ظرفیت سازی در حوزه درآمدهای پایدار، عنوان کرد:  زیرساخت های شهری در مناطق مختلف ضعف های متعددی دارد که باید پوشش مناسب در محورهای مختلف آن داده شود.

مقدم ضعف جذب سرمایه گذار در محورهای توسعه شهری را از دیگر مشکلات قابل طرح دانست و ابراز کرد: ایجاد فرصت های سرمایه گذاری نسخه شفا بخش مدیریت شهری است.

مقدم با اشاره به اینکه شهر یاسوج و شهرهای بزرگ ما فاقد کارخانه باریافت هستند، تصریح کرد: ایجاد کارخانه بازیافت از ضرورت های شهر یاسوج است و این در حالی است که بارها برای جذب سرمایه گذار فراخوان داشته ایم و خروجی مناسبی محقق نشده است.

مقدم با تاکید بر ظرفیت های موجود در حوزه نفت و گاز، گفت: در شهر یاسوج چندین چاه پلمپ وجود دارد و انتظار است که همه شهرهای ما از سهم نفت و ظرفیت آن برخوردار شوند.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات