جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
طرح پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن درختان شهر یاسوج اجرا شد/ اجرای مرحله جدید ترمیم چمن

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری یاسوج گفت: مرحله دوم طرح پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن درختان شهر یاسوج در حال اجراست.

به گزارش روابط عمومی، فرشاد صادقی بیان داشت: مرحله نخست طرح پلاک گذاری و شناسنامه دار کردن درختان شهر یاسوج به پایان رسیده است و اکنون فاز دوم این عملیات آغاز شده است.

وی افزود: این طرح در چهار فاز اجرایی خواهد شد و در هر مرحله 5 هزار اصله درخت شناسایی، پلاک گذاری و شناسنامه دار خواهند شد.

صادقی تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح شناسایی، نگهداری و حفاظت بهتر از درختان سطح شهر و همچنین جلوگیری از تعرض و خسارت های احتمالی است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز یاسوج ابراز داشت: با این طرح نقشه و مکان درختان با دستگاه جی پی اس مشخص می شود و در صورت خسارت های احتمالی قابلیت پیگیری و شناسایی افزایش می یابد.

فرشاد صادقی همچنین از اجرای فاز جدید ترمیم و لکه گیری چمن در چند نقطه از شهر یاسوج خبر داد و گفت: طی این عملیات 15 هزار متر مربع از چمن های فضای سبز شهر یاسوج در حال ترمیم و لکه گیری است.

وی همچنین از جایگزین کردن گیاهان مقاوم به کم آبی در فضای سبز شهر یاسوج بجای چمن خبر داد و گفت: همزمان با عملیات ترمیم چمن کاری های سطح شهر، بخشی از چمن های از دست رفته با درختچه های مقاوم به کم آبی جایگزین خواهند شد.

فرشاد صادقی بیان داشت: برای این طرح 25 هزار درختچه از گونه های رز هفت رنگ هلندی، رزماری، نسترن، سروخزنده، پاپماس گراس و ... خریداری شده است.

وی ادامه داد: عملیات ترمیم و لکه گیری چمن کاری های سطح شهر یاسوج و کاشت درختچه های مقاوم به کم آبی از اول مهر امسال شروع شده است و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات