جمعه 31 فروردین 1403 ** 31/01/1403
آمادگی کامل ستاد بحران شهرداری در بارندگی های احتمالی/ انجام اقدامات اساسی پیش از فصل بارش ها / تصاویر

معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج از آمادگی کامل ستاد مدیریت بحران شهرداری در بارش های احتمالی آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، علی شجاعی پور با اعلام این خبر بیان داشت: ستاد مدیریت بحران شهرداری تاکنون دوبار با حضور معاونین، روسای سازمان ها و مدیران ستادی و اجرایی شهرداری تشکیل جلسه داده است.

وی افزود: هدف اصلی این نشست ها ایجاد ساختار سازمانی و شناسایی ظرفیت ها و امکانات نیروی انسانی و ماشین آلات و امکانات و همچنین شناسایی نقاط حادثه خیز سطح شهر یاسوج و مشکلات سال های گذشته بوده است.

شجاعی پور بیان داشت: اگرچه سال گذشته سال پربارشی نبود اما در بارندگی های سال پیش و زلزله اردیبهشت امسال، شهرداری یاسوج تلاش های موفقی داشت و تمام پارک های فضای سبز ، بلوار ها و میادین شهری جهت برپایی چادر در اختیار شهروندان قرار گرفت و به دلیل تمهیداتی که از قبل تدارک اندیشیده شده بود توانست کارنامه موفقی از خود بجای بگذارد.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرداری یاسوج افزود: کمیته های چهارگانه برای ایجاد هماهنگی و انسجام جهت پیشگیری از سوانح و حوادث غیرمترقبه و انجام وظایف مدیریت شهری بخصوص در ایام بارندگی آغاز بکار کرده است.

وی تصریح کرد: پیرو دومین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرداری، با حضور معاون عمران و امور زیربنایی، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری،  رئیس سازمان مدیریت پسماند و کارشناسان مربوطه از نقاط حادثه خیز بازدید میدانی بعمل آمد.

معان شهردار یاسوج  بیان داشت: طی بازدیدهای مکرر از نقاط حادثه خیز تصمیمات مهمی اتخاذ شد و عملیات لایه روبی کانال های بزرگ و روباز و جداول سطح شهر از جمله کانال بزرگ روباز شهرک امام حسین (ع)، آبشار یاسوج، پل مهریان، خیابان ارتش و سایر نقاط اولویت دار صورت گرفت.

شجاعی پور خاطرنشان کرد: در مناطقی از جمله بالا دست پل شهید عوض زاده تا امام زاده شاه فرج الله (ع ) وانتهای کانال بزرگ دره گرم از پل مهریان تا رودخانه مهریان که فاقد کانال و مسیر عبور آبهای سیلابی است، طرح و نقشه اجرایی و میزان اعتبار موردنیاز برآورد شده است تا جهت تامین اعتبار تحویل ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان گردد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تا پیش از فصل بارش ها بیان داشت: در تابستان گذشته بیش از 8500 متر از معابر شهر یاسوج جدول گذاری شد و کار جدول گذاری هم اکنون نیز ادامه دارد که این میزان تا چند روز آینده به 10 هزار متر خوهد رسید.

رئیس ستاد بحران شهرداری گفت: عمده این اقدامات در محلات و حاشیه شهر در مناطق شرف آباد، اکبرآباد، نجف آباد، شهرک امام حسین (ع)، زیرتل و شهرک امام علی (ع)  و ... صورت گرفته است.

علی شجاعی پور همچنین اضافه کرد: بیش از 15 هزار نقطه از معابر خیابان شهر یاسوج در 6 ماهه گذشته لکه گیری شد که در فصل پائیز و زمستان از آبگرفتگی و تخریب معابر جلوگیری می کند.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری یاسوج بیش از هر زمان دیگری در فصول بارندگی آمادگی کامل خواهد داشت، بیان کرد: بسیاری از اقداماتی که طی سالیان گذشته قبل از فصول بارندگی صورت نمی گرفت، امسال با دستور آقای دکتر مقدم شهردار یاسوج و حمایت و جدیت مجموعه ستاد مدیریت بحران  شهرداری در دستور کار قرار گرفت و ستاد مدیریت  بحران شهردای با آمادگی کامل در مواقع لزوم وارد عمل خواهد شد.

معاون شهردار یاسوج ابراز داشت: با تمهیدات و تصمیمات صورت گرفته امیدواریم امسال مشکلات مردم در فصول بارندگی به حداقل برسد و انشالله شاهد سالی پربارش باشیم.

شجاعی پور گفت: با توجه به اینکه ، خط مقدم ستاد مدیریت بحران و بخش اجرایی آن شهرداری می باشد و شهر یاسوج دارای نقاط حادثه خیز زیادی می باشد که اعتبارات شهرداری پاسخ گوی نیازهای اساسی اعتباری در حوزه مقابله با بحران و حوادث نیست، امیدواریم از طریق ستاد مدیریت بحران شهرستان و استان اعتبارات لازم تخصیص یابد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات