جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
تشکیل جلسه ستاد بحران شهرداری یاسوج با محوریت بارش ها و جمعه بازار/اقدامات عمرانی شهرداری برای افزایش رفاه مردم در زمستان

با حضور معاونان و روسای سازمان ها و مدیران شهرداری یاسوج، جلسه ستاد مدیریت بحران در محل سالن جلسات شهرداری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، معاون خدمات شهری شهرداری یاسوج در این نشست گفت: هدف از تشکیل جلسه ستاد بحران آمادگی برای حوادث احتمالی قبل از شروع بارندگی هاست.

کارنامه موفق شهرداری یاسوج در بارندگی های سال قبل

علی شجاعی پور با بیان اینکه سال گذشته شهرداری یاسوج کارنامه موفقی در مدیریت بحران داشت، ابراز کرد: اگرچه سال گذشته سال پربارشی نبود اما در بارندگی های سال پیش شهرداری یاسوج به دلیل تمهیداتی که از قبل اندیشید، توانست کارنامه موفقی از خود بجای بگذارد.

وی افزود: شهرداری یاسوج در ایام بروز زلزله در شهر یاسوج با اقدامات و خدماتی که در سطح پارک ها انجام داد توانست رضایت شهروندان را جلب نماید.

شجاعی پور ضمن آرزوی سالی پر از بارش، ابراز کرد: امسال قبل از اولین بارندگی ها کمیته های چهارگانه برای مقابله با حوادث احتمالی تشکیل خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری تصریح کرد: ایجاد هماهنگی و انسجام جهت پیشگیری از سوانح و حوادث غیرمترقبه و انجام وظایف شهری در دستور کار کمیته های چهارگانه قرار دارد.

جدول گذاری 8500 متر و لکه گیری 15 هزار نقطه

معاون عمرانی و امور زیربنایی شهرداری یاسوج نیز در این نشست گفت: طرح تفضیلی شهر یاسوج برای اجرای صحیح خیابان ها باید در دستور کار قرار گیرد.

سالم نوروزی با اشاره به اقدامات صورت گرفته تا پیش از فصل بارش ها بیان داشت: در تابستان گذشته بیش از 8500 متر از معابر شهر یاسوج جدول گذاری شد.

وی مبلغ هزینه شده برای این پروژه ها را 9 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: عمده این اقدامات با سیاست توجه به محلات و حاشیه شهر در مناطق شرف آباد، اکبرآباد، نجف آباد، شهرک امام حسین (ع)، زیرتل و شهرک امام علی (ع) صورت گرفته است.

نوروزی همچنین اضافه کرد: بیش از 15 هزار نقطه از معابر خیابان شهر یاسوج در 6 ماهه گذشته لکه گیری شد که در پائیز و زمستان از آبگرفتگی چاله ها و تخریب معابر جلوگیری می کند.

عملیات ناتمام جدول گذاری محله بختیاری ها به دلیل معارضات

معاون عمرانی شهردار یاسوج با اشاره به معطل ماندن طرح تفضیلی شهر یاسوج طی سالیان گذشته، افزود: طرح تفضیلی شهر یاسوج به اجرای صحیح معابر و جداول کمک می کند و مشکلات خیابان های شهر برطرف می شود.

سالم نوروزی بیان داشت: به عنوان مثال یکی از مناطقی که در مواقع بارندگی همواره مشکلات زیادی را ایجاد می کند، محله بختیاری ها در شرف آباد است.

نوروزی افزود: برای اجرای کانال این محله مناقصه برگزار شد اما معارضات اجتماعی و انشعابات برق، گاز و آب اجازه کار را نداد.

بازگشایی کانال ها و تعمیر دستگاه ها در اولویت قرار گیرد

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی شهرداری یاسوج در این نشست تاکید کرد: در بحث ستاد بحران اعتبارات لازم را در نظر می گیریم.

سید هیبت الله عبدی زاده بیان کرد: برای ماشین آلات شهرداری یاسوج سالانه بالغ بر 25 میلیارد ريال هزینه می شود.

وی خواستار تعمیر دستگاههای معیوب تا پیش از شروع بارش ها کرد و گفت: اگر دستگاهی عیب دارد باید تعمیر گردد تا در مواقع نیاز با مشکلی روبر نشویم.

عبدی زاده خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات مهمی دیگری که باید صورت بگیرد، بازگشایی مسیل ها و کانال های دفع آب در مناطق مختلف شهر است.

اقدامات عمرانی شهرداری برای افزایش رفاه مردم در فصل بارش ها

معاون شهردار یاسوج گفت: آسفالت 80 هزار متر مربع خیابان، لکه گیری 15 هزار نقطه در مناطق مختلف شهر و جدول گذاری بیش از 8500 متر از معابر خدمات بسیار خوبی است که از سوی شهرداری یاسوج صورت گرفته و امیدواریم باعث افزایش میزان رضایتمندی مردم گردد.

جمعه بازار در دستور کار ستاد بحران شهرداری

رئیس حوزه شهردار نیز در این جلسه گفت: جمعه بازار یکی از موضوعاتی است که باید در دستور کار ستاد بحران شهرداری یاسوج قرار گیرد.

محسن مرادزاده با بیان این مطلب ابراز داشت: خطرات بالقوه و بالفعل جمعه بازار یاسوج به عنوان مکانی ناایمن و غیراصولی بارها از سوی شهرداری یاسوج تذکر داده شده است.

وی تاکید کرد: فعالیت جمعه بازار بعد از حادثه اخیر بدون هر گونه هماهنگی با شهرداری بوده است و شهرداری یاسوج هیچ مجوزی در این خصوص نداده است فلذا تعهدی هم در این قبال ندارد.

مرادزاده تصریح کرد: وصل کردن برق این بازار بدون مجوز بوده و از نیروهای شهرداری یاسوج خواسته شده تا تمامی تاسیسات متعلق به این شهرداری در جمعه بازار برچیده شود.

از سرگیری فعالیت جمعه بازار بدون اجازه شهرداری

رئیس حوزه شهردار یاسوج با بیان اینکه بازگشایی جمعه بازار بدون اتخاذ تمهیدات جدید و ایمن سازی بوده است، ابراز داشت: متاسفانه تاکنون کسبه این بازار به هشدارهای شهرداری یاسوج بی توجه بوده اند.

وی بیان داشت: این موضوع باید در دستور کار جلسات ستاد بحران شهرداری قرار بگیرد چرا که اگر حادثه مجددی اتفاق بیفتد، نوک پیکان به سمت شهرداری خواهد بود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات