جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
اقدام اساسی شهرداری برای افزایش ایمنی شهر یاسوج/ یک میلیارد 333میلیون تومان تجهیزات جدید برای آتش نشانی خریداری شد

آتش نشانی یاسوج در سالهای گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشت.شرایطی که اگر جان فشانی آتش نشانان نبود شاید گذشتن از آنها به این راحتی ممکن نبود.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، آتش نشانانی که گاه حتی وضعیت شغلی امنی نداشتند با این حال برای نجات همنوعانشان از هیچ تلاشی فروگذار نکردند و دل به حادثه ها سپردند تا جایی که گاهی خود اسیر حوادث و بلایایی شدند که دیگران را از مهلکه آن نجات داده بودند.

حوادثی که اغلب آن ناشی از کمبود تجهیزات و امکاناتی بود که حالا با همت و پیگیری معاون عمرانی استاندار، شهردار،ریاست شورای شهرو رئیس سازمان آتش نشانی بالاخره فراهم شد و در آیینی با حضور شهردار و رئیس شورای شهر از این تجهیزات رونمایی شد.

شهردار یاسوج در آیین رونمایی از این تجهیزات گفت: آتش نشانان شجاعترین وپای کار ترین اقشار جامعه هستند عملیات های این قشر در راستای افزایش سلامت جامعه و کاهش سطح خسارت  حوادث است.

نستهن مقدم تاکید کرد: برای اینکه کارایی آتش نشانان بالا برود باید دغدغه های آنها بر طرف شود دغدغه هایی که اغلب آنها بزرگ هم نیستند وبا برنامه ریزی قابل حل هستند.

آتش نشانی با همه کمبودها عملکرد خوبی داشته است

وی ادامه داد: واقعیت این است آتش نشانی با همه این کمبودها عملکرد خوبی هم داشته است.وی تاکید کرد:مهمترین سرمایه آتش نشانی نیروی انسانی آن است اما این نیروی انسانی با تجهیزات می تواند کارآمدتر شود.

شهردار یاسوج تاکید کرد: یکی از برنامه های اصلی شهرداری و شورای شهر فراهم کردن  تجهیزات و رفع مشکلات و ارایه راهکار برای برون رفت از مشکلات است و فراهم کردن این تجیهزات و گرفتن اعتبارات برای آتش نشانی جز با همدلی و تلاش اتفاق نمی افتد.

وی ادامه داد: برخی فکر می کنند کار آتش نشانی تنها خاموش کردن آتش است در حالی که 32 وظیفه برای این سازمان تعریف شده که مردم باید در جریان همه آنها قرار بگیرند.

شهردار یاسوج با بیان اینکه سطح آگاهی فنی و تخصصی آتش نشانان باید متناسب با فعالیتشان ارتقا یابد گفت: تجهیزات آتش نشانی نیز باید بروزرسانی شود.

وی گفت نباید به همین امکانات موجود بسنده کنیم بلکه باید رایزنی کنیم و اعتبارات باقی مانده که رقم قابل توجهی است نیز جذب شود ضمن اینکه انتظار داریم استانداری و برنامه و بودجه برای آسایش مردم و کاهش خطرات در تامین اعتبارات شهرداری را کمک کنند.

مقدم تاکید کرد: باید از سرجمع اعتبارات استانی ، اعتباری برای تامین خودروی نردبان در نظر گرفته شود زیرا مردم توان مالی ندارند که از عوارض پرداختی آنها بخواهیم این تجهیزات را بخریم .

وی یادآور شد: باید آتس نشانی ها به حداقل ها مجهز شوند ضمن اینکه ساختمان ها  و اماکن خاص نیز باید سیستم ایمنی خود را به روز کنند.

مقدم در این نشست با اشاره به شرایط شغلی 27 نفر از آتش نشانان که به صورتی شرکتی مشغول به کار هستند گفت: پیگیری می کنیم دست کم قراردادهای آنها به گونه ای باشد که ایجاد انگیزه و رغبت و امنیت شغلی نسبی کند.

بخشی از مشکلات آتش نشانی برطرف شد

رئیس سازمان آتش نشانی  و خدمات ایمنی شهرداری نیز دراین آیین  گزارشی از میزان اعتبارات اختصاص داده شده به آتش نشانی یاسوج ارایه داد و گفت: با همکاری و پیگیری مهندس فیلی ، معاون عمرانی استاندار،دکتر مقدم شهرداریاسوج  و مهندس اکبری ریاست شورای شهر 400 میلیون تومان از اسناد خرانه ، 50 میلیون تومان نیز از اسناد خزانه شهرداری، 120 میلیون تومان تجهیزات زنده یاب از طریق شهرداری جذب شده است .

یوسفی گفت: در گذشته حتی در تهیه تجهیزات انفرادی مشکل داشتیم که با رونمایی از تجهیزات فعلی به عنوان مثال فقط 34 دست لباس امداد و بیش از 30 کلاه ایمنی ، تشک نجات و تجهیزات زنده یاب، 2 ست کامل غواصی در اختیار امدادگران آتش نشان ما قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: 763 میلیون تومان دیگر نیز برای تهیه خود رو های آتش نشانی تخصیص شده که باید جذب شوند.یوسفی تاکید کرد : با خرید این تجهیزات بخشی از مشکلات آتش نشانی حل خواهد شد.

وی یادآورشد: در راستای حمایت از تولید ملی سعی کردیم  کالاهایی که نمونه ایرانی خوب و با کیفیت داشته را در اولویت قرار دهیم.

باید به فکر ابتدا ایمنی آتش نشانان را تامین کنیم

رئیس شورای شهر نیز در آیین رونمایی از تجهیزات شهرداری گفت: با توجه به اینکه یاسوج روی خط زلزله قرار گرفته و از سویی در سالهای کم بارش قرار داریم و زمینهای کشاورزی اطراف شهر یاسوج بر اثر خشکسالی گاها دچار آتش سوزی می شوند پس آتش نشانان به عنوان خط مقدم  و کسانی که جان خود را به خطر می اندازند باید به تجهیزات روز مجهز باشند.

هدایت اکبری ادامه داد: لازم است از نظر فیزیکی و ایمنی تجهیزات فیزیکی و ایمنی خود آتش نشانان تامین شود تا خدای ناکرده در حوادث خودشان آسیب نبینند.

وی اضافه کرد: با رایزنی 520 میلیون از محل اسناد خزانه در اختیار آتش نشانی قرار گرفت و تجهیزات اولیه کار با آن فراهم شد نا دست کم وسایل ابتدایی و فیزیکی کار برای این قشر ایثار گر مهیا شود.

وی تاکید کرد: اولویت بعدی شهر یاسوج تهیه خودروی نردبان است که حداقل 8 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد که فراهم کردن این اعتبار از عهده شهرداری خارج است و نیازمند توجه همه مسئولان استانی است.

اکبری یادآوری کرد: خدا را شاکریم در همه این سالها اتفاق ناگواری در یاسوج رخ نداده اما با توجه به رشد ساخت و سازها و به خصوص ساخت و سازهای غیر اصولی و ایجاد ساختمانهای بلند مرتبه این امکان هست که اتفاقاتی رخ بدهد و به همین دلیل باید قبل از اینکه حادثه ی رخ دهد تجهیزات تامین شود.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات