شنبه 1 اردیبهشت 1403 ** 01/02/1403
تور نیم‌روزه خبرنگاران و شهرداری یاسوج/ پایتخت طبیعت ایران در راه توسعه / تصاویر

شهردار یاسوج از اجرای پروژه زیباسازی و همسان‌سازی پیاده‌روها و معابر شهر یاسوج خبر داد و گفت: پل چهارم بشار نیز از مهم‌ترین پروژه‌های زیرساختی شهر یاسوج است که تلاش می‌کنیم تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری، شهردار و کارکنان شهرداری یاسوج در یک تور نیم‌روزی به همراه خبرنگاران از 25 پروژه عمران شهری بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه‌ها قرار گرفتند.

پیاده‌روسازی خیابان مطهری، خیابان 45 متری بنسنجان-شرف‌آباد-دولت‌آباد-زیرتل به طول پنج کیلومتر، خیابان 20 متری اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار، ساخت کانال بختیاری‌ها، عملیات دال‌گذاری جداول شهرک امام حسین و پل چهارم بشار از مهم‌ترین پروژه‌هایی بودند که در این تور نیم‌روزی بازدید شدند.

شهردار یاسوج در بازدید از پروژه پیاده‌روسازی خیابان مطهری با بیان اینکه طرح زیباسازی و همسان‌سازی پیاده‌روها و معابر شهر یاسوج در دستور کار شهرداری قرار گرفته است، اظهار داشت: اجرای این طرح از فلکه ساعت شروع شد و در چند ماهه اخیر حدود دو هزار مترمربع عملیات سنگ‌فرش و موزاییک پیاده‌روها صورت گرفته است.

 نستهن مقدم با بیان اینکه سطح پیاده‌روهای شهر یاسوج بالغ بر یک میلیون و 888 مترمربع است که تنها 1.5 درصد آنها همسان‌سازی مناسب دارند، افزود: 100 میلیارد تومان نقدینگی برای بهسازی جداول، معابر و آسفالت شهر یاسوج موردنیاز است که این میزان اعتبار در سال‌های پیش رو از اعتبارات عمرانی و منابع داخلی شهرداری تأمین می‌شود.

 شهردار یاسوج عنوان کرد: 10 دستگاه اتوبوس با هدف ترویج و توسعه حمل و نقل عمومی برای رفاه حال شهروندان وارد ناوگان عمومی شهر یاسوج می‌شود که تلاش می‌کنیم مناطق پرتردد و شهرک‌ها را با این اتوبوس‌ها پوشش دهیم.

مقدم در رابطه با پروژه خیابان 45 متری بنسنجان-شرف‌آباد-دولت‌آباد-زیرتل با بیان اینکه این پروژه بالغ بر 27 سال پیش مصوب شد، گفت: یکی از علت‌های طولانی شدن این پروژه نبود تعامل خوب بین مردم و شهرداری بود که با ایجاد این تعامل کار شروع شده و عملیات زیرسازی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این پروژه سبب رونق کسب و کار در منطقه شرف‌آباد و توزیع عادلانه قدرت و ثروت می‌شود، ابراز کرد: وسعت شهر یاسوج سه هزار و 200 هکتار است که 20 درصد آن را معابر تشکیل می دهد و 25 درصد از این معابر فاقد آسفالت بوده و خاکی است.

شهردار یاسوج به آرامستان شرف‌آباد اشاره داشت و بیان کرد: این آرامستان جانمایی مناسبی بر اساس گسترش شهری نداشته و تردد زیاد و مراسماتی که در این مکان گرفته می‌شود سبب ناراحتی ساکنین می‌شود که بر این اساس، بحث جابجایی و احداث آرامستان جدید را در دستور کار داریم.

مقدم در بازدید از پروژه خیابان 20 متری اتصال شهرک جوشکاران به پل امامزاده مختار نیز گفت: این مکان در گذشته محل تخلیه زباله بود که شهرداری برای سهولت در تردد بلوار کشاورز به سمت بخش کبگیان تلاش دارد این معبر را باز کند که با اجرای این پروژه ارزش ملکی منطقه جوشکاران و شرف‌آباد بالا می‌رود.

وی بیان کرد: یکی از پروژه‌های استحکام بخشی در شهر یاسوج عملیات ساخت دیوار حائل در خیابان‌های چهارم و پنجم بنسنجان است که امیدواریم در هفته دولت افتتاح شود.

شهردار یاسوج در رابطه با پروژه عملیات دال‌گذاری جداول شهرک امام حسین نیز گفت:کانال بزرگ شهرک امام حسین بر اساس شکایات مردمی در فصل تابستان بوی بدی را ایجاد می‌کند که احداث پل بر روی این کانال و سرپوش کردن کانال از برنامه‌های شهرداری یاسوج برای خلاصی مردم از این بو است.

مقدم از واگذاری 14 هکتار زمین برای احداث دهکده ورزشی در یاسوج خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم اداره ورزش و جوانان بتواند اعتبار لازم برای احداث این دهکده را بگیرد.

وی به کم شدن آب رودخانه بشار اشاره داشت و گفت: به علت کمبود بارش‌ها آب این رودخانه کم شده، بنابراین دبی موجود حق‌آبه موجودات کف رودخانه است و کشاورزانی که آب را برداشت می‌کنند سبب نابودی موجودات کف رودخانه شده‌اند.

شهردار یاسوج به مشکلات پارک بانوان اشاره داشت و عنوان کرد: بوی بد کانال دفع آب‌های سطحی که از وسط این پارک عبور می‌کند و اشرافیت تپه بالادست از مهم‌ترین مشکلات این پارک است و هرچند امسال برای آن اعتبار پیش‌بینی کردیم اما پارک ایده‌آل بانوان نیست.

مقدم در بازدید از پل چهارم بشار نیز گفت: این پل از پروژه‌های مهم و زیرساختی شهر یاسوج است که عمده‌ترین تأثیر آن روان‌سازی ترافیک شهری است و همچنین با بهره‌برداری از این پل، دغدغه بیمارستان امام سجاد در بحث بیماران اورژانسی برای همیشه برطرف می‌شود.

وی با بیان اینکه حمایت‌های مالی لازم از این پروژه صورت گرفته است، افزود: عرشه این پروژه در شهر آبیک قزوین در حال ساخت است و عملیات اجرایی مسیر خروجی آن همزمان با نصب عرشه تا یک هفته آینده شروع می‌شود.

شهردار یاسوج با اشاره به اینکه این پروژه هم‌اکنون حدود 87 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیان کرد: تاکنون 9 میلیارد تومان به پیمانکار این پروژه پرداخت شده و 13.5 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل و بهره‌برداری نیاز دارد.

مقدم عنوان کرد: پروژه پل چهارم بشار جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان است که باید تا پایان امسال بهره‌برداری شود و تلاش می‌کنیم این اقدام در کوتاه‌ترین زمان ممکن صورت بگیرد.

تصاویر این تور را «اینجا» ببینید

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات