جمعه 7 اردیبهشت 1403 ** 07/02/1403
شهردار یاسوج: صاحب‌خانه‌ها انصاف را رعایت کنند

شهردار یاسوج با بیان این که بر هم خوردن معادله عرضه و تقاضای مسکن در شهر یاسوج قیمت‌ها را سرسام‌آور کرده است اظهار کرد: قیمت‌گذاری بر اجاره‌بهای مسکن بر عهده کارشناس املاک است و تنها نباید به‌عنوان یک واسطه عمل کنند.

به گزارش روابط عمومی، نستهن مقدم در خصوص افزایش نرخ اجاره‌بهای مسکن در استان و شهر یاسوج گفت: این آمادگی را داریم که واحدهای ساخته‌شده دارای پایان کار را اعلام کنیم، ردیابی اینکه خانه‌ها خالی هست یا نه نیز قابل انجام است چرا که بحث مالیات مطرح است.

 مقدم عنوان کرد: اگر قراردادی با کد رهگیری منعقد شود قطعا مالیات بر آن متواتر است و می‌توان شناسایی کرد و قیمتی که در فلان منطقه گذاشته شده است مشخص می شود عادلانه بوده یا خیر؛ لذا شهرداری آمادگی این کار را دارد، با همکاری حوزه شهرسازی شهرداری در کنار بنگاه های املاک و صنف می توان کاری کنیم که مردم  در آن ذی نفع باشند، به ویژه در یاسوج که مهاجر پذیر ترین شهر کشور با نرخ رشد 4 و 4 دهم درصد است.

وی افزود: وقتی به دلیل مهاجرت تقاضا بالا باشد عرضه کمتر است، انصاف از بین می رود، وقتی مشتری زیاد باشد صاحبخانه دندانش گرد می شود، متاسفانه تا این لحظه املاک ما و کارشناسان ملکی ما تقریبا هیچ کاره هستند و صاحب نظر نیستند، کار درست این است که هر خانه ای که می خواهد اجاره یا رهن داده شود کارشناسی ان را قیمت‌گذاری کند و مبنا شود.
 
شهردار یاسوج عنوان کرد: امروز دفاتر املاک ما فقط یک واسطه هستند فقط می گویند صاحب خانه، خانه‌اش را چند می خواهد بدهد و مستاجر چقدر دارد بدهد، زحمت بازدیدی به خودشان نمی دهند که خانه مبلمان داشته باشد امکانات داشته باشد،در چه منطقه شهری است، اینها وظایف کارشناسان املاک و صنف است، شهرداری دلش می‌خواهد شهروند به ویژه شهروندی که مهاجر است بدون هیچ دغدغه ای از جمله اینکه تیغش می زنند بر طرف شود.
 
مقدم بیان کرد: بحث عرضه و تقاضا باید رعایت شود، نکته جالب اینجاست با توجه به رکودی که در کشور داریم اما ساخت و ساز در شهر یاسوج نیز زیاد است و محدودیتی نداریم، همچنان ساخت و سازها طبق مجوزهایی که صادر شده است ادامه دارد.
 
وی تصریح کرد: ساخت و سازهای خلاف نیز در شهر انجام می‌شود و این نشان می‌دهد که ما به اندازه تقاضا مسکن داریم اما به دلیل ممانعتی که می‌شود و نمی‌خواهند شفاف سازی کنند معادله عرضه و تقاضا به هم می خورد باعث می شود قیمت‌ها سرسام آور شود و بدون کارشناسی بالا برود.
 
شهردار یاسوج در خصوص صاحبخانه با انصاف گفت: بر این باور هستیم رزق و روزی دست خداوند است، در احادیث و روایات به انصاف خیلی توصیه شده است  بدون شک آن‌هایی که انصاف دارند خیر و برکت پشت آن خواهد بود آنهایی که انصاف ندارند آه و ناله مستاجر پشت آن هاست چه بسا شاید این دریافتی ها در جهت رفاه و سلامت هزینه نشود.
 
مقدم اضافه کرد: لذا یکی از توصیه‌های ائمه اطهار انصاف است، افراد با انصاف همیشه از یک طبع خوب و سلامت روحی برخوردار هستند اعتقاد داریم انصاف باعث سلامتی و شادابی می شود و روح انساف باعث می شود اعتماد بالا رود و شهر ما پویا زنده و فعال باشد.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات