پنج شنبه 30 فروردین 1403 ** 30/01/1403
عملیات رزمایش حمله تروریستی در شهر یاسوج اجرا شد/ تصاویر

عملیات رزمایش حمله تروریستی به ساختمان معاونت خدمات شهری شهرداری با همکاری دستگاههای اجرایی، امدادی و نیروهای نظامی و انتظامی در یاسوج برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، رزمایش حمله تروریستی به ساختمان معاونت خدمات شهری شهرداری یاسوج با حضور دستگاه های انتظامی، امنیتی، خدمات رسان و با محوریت شهرداری یاسوج  برگزار شد و دستگاه های انتظامی، امدادی و خدمات رسان میزان آمادگی خود برای مواقع بحران را مورد ارزیابی قرار دادند.

شهردار یاسوج عصر یکشنبه در حاشیه این مانور در جمع خبرنگاران، گفت: آگاهی بخشی و تبیین گفتمان پدافند غیرعامل مورد توجه دستگاه ها قرار بگیرد.

نستهن مقدم افزود: نقش دستگاه ها در تحقق اصولی پدافند غیرعامل با آگاهی بخشی و آموزش محوری مورد تاکید است.

مقدم توانمند سازی دستگاه ها در کنار آگاهی بخشی را از خروجی های چنین مانورهایی دانست وبیان کرد: تعامل و انسجام بین دستگاهی در این رزمایش محسوس بود.

مقدم تصریح کرد: رزمایش از قبل پیش بینی شده و امید است توانایی به حدی برسد که رزمایش لحظه صفر برگزار کنیم.

شهردار یاسوج گفت: باید مفاهیم و گفتمان پدافند غیر عامل به شکل گسترده در بین مردم تبیین شود.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز در حاشیه این رزمایش گفت: رزمایش ها باید منجر به ایجاد آمادگی در شهرها برای مواقع بحران شود آنچنان که در موقعیت های خاص و بحرانی خدمات مناسبی به مردم ارایه شود.

معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به محدودیت جغرافیایی شهرها گفت: زیرساخت های بسیار زیادی در شهرها فعالیت دارد تا یک شهر به حیات خود ادامه دهد. به طور طبیعی اگر اتفاقی در زیرساختی بیقتد بخشی از خدمات دچار مشکل می شود.

اسدالله کریمی افزود: اگر خدمات و زیرساخت در ارتباط  و متناسب با هم دیده نشده باشد تاثیرات متقابلی روی هم می گذارند و ممکن است یک شهر را به مخاطره بیندازد.

کریمی گفت: سازمان پدافند غیر عامل کشور به دنبال شناخت نقاط  آسیب پذیر شهرها و رصد و پایش تهدیدهای شهرها و دستگاه ها وبه دست آوردن راهکارهای کم کردن این آسیب پذیری ها با کمک دستگاه هاست .

وی با بیان اینکه به دلیل تلاش شبانه روزی دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی حوادث تروریستی در کشور کم است یاد آوری کرد: باید برای هر نوع حادثه ای آماده باشیم  و پیش از وقوع حوادث نقش دستگاه ها، مدیران و مردم را در حوادث به صورت شفاف مشخص و تعریف کنیم.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات