جمعه 31 فروردین 1403 ** 31/01/1403
بازدید سرزده استاندار از پروژه های شهری مرکز استان/ احمدی: روند اجرای طرح ها شهرداری یاسوج رضایت بخش است

 استاندار کهگیلویه وبویراحمد به همراه شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج از پروژه های عمران شهری و زیباسازی شهر یاسوج بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی،  استاندار کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه این بازدیدها و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شهر یاسوج به عنوان مرکز استان با روند رو به رشدی در حوزه جمعیت رو به رو است و دارای بیشترین نرخ مهاجرت است و می طلبد به تناسب جمعیت شهری زیرساخت های خدمات رسانی نیز در آن تقویت شود.

وی هدف از این بازدیدها را ارزیابی عملکرد یک سال و نیم گذشته حوزه شهری در بخش عمرانی عنوان کرد و گفت: امروز از  پارک ولایت، پارک بانوان، پل چهارم بشار، جاده دسترسی به بیمارستان امام سجاد (ع)، سایت جدید جمعه بازار یاسوج و شهرک جوشکاران بازدید کردیم.

احمدی از مدیرکل دفتر فنی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواست با همکاری شهرداری یاسوج مکانی جدید و در خور شان و جایگاه بانوان در شهر یاسوج تعیین و نسبت به تغییر کاربری پارک بانوان در اسرع وقت اقدام شود.

وی یادآور شد که پارک بانوان یاسوج علاوه بر مشکلات فنی و سازه ای از حیث جنبه های امنیتی و اجتماعی و وجود برخی مکان های مسکونی مشرف بر آن مشکل دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: جانمایی نامناسب و نداشتن حفاظ ایمنی و امنیتی در اطراف پارک و همچنین قرارگرفتن این طرح در پایین دست چندین پارک عمومی و نداشتن کمترین امکانات رفاهی و بهداشتی سبب موجی از اعتراض ها و نگرانی بانوان و حتی بروز مشکلات امنیتی و اجتماعی در این پارک شده است.

وی گفت: این طرح گرچه در ظاهر نام ویژه و مختص به بانوان را یدک می کشد اما با توجه به شاخص ها و مشخصات لازم هیچ گونه سنخیتی با پارک ویژه بانوان ندارد.

وی با اشاره به روند مطلوب پیشرفت پل چهارم بشار، بیان کرد: برای رفع گره های ترافیکی باتوجه به رودخانه و پستی و بلندی موجود در مسیر باید سرمایه گذاری های لازم در حوزه زیرساختی انجام شود.

احمدی گفت: بنا به گفته مجری این طرح تا پایان سال سازه ها نصب خواهد شد و کار پیمان سپاری دسترسی به مسیر سروک در دستور کار قرار دارد.

وی بیان کرد: باید در بلند مدت متناسب با رشد ترافیکی در مرکز استان سازه پایدار در شهرک جوشکاران احداث شود.

احمدی با اشاره به پیگیری های انجام شده، اظهار داشت: به دنبال جذب اعتبارات ملی برای این پروژه هستیم که این مسیر نه تنها موجب کاهش بارترافیکی در یاسوج باشد بلکه کاربرد گردشگری آن نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی بر تدوین یک طرح جامع برای این پروژه تاکید کرد و افزود: انتظار می رود با تعامل و همکاری شهرداری، وزارت راه و از محل  منابع ملی بودجه این طرح تامین شود.

نماینده عالی دولت در استان از جذب و تخصیص ۱۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای تسریع در روند اجرایی پل سوم بشار خبر داد و گفت: در آینده یک باند از این مسیر افتتاح می شود و هدف از اجرای این طرح تعدیل بار ترافیکی شهر یاسوج است

وی تاکید کرد: تمام تلاش خود را به کار می گیریم تا با تزریق اعتبار نقدی و اوراق گام اساسی برای تکمیل هرچه سریع تر این پروژه برداریم.

احمدی گفت: باید همگان برای توسعه فضای سبز، فضای ورزشی، معابر، المان سازی و اصلاح هندسی شهر دست به دست هم دهیم تا یک اقدام اساسی در این حوزه انجام شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداری یاسوج در این مسیر پیشگام است، اظهار داشت: باید مدیریت شهری و دستگاه های اجرایی برای خدمات رسانی مطلوب تر عزم خود را جزم کنند.

احمدی با اشاره به اهمیت بازار در سبک زندگی مردم و تامین امرار معاش افراد مختلف از این طریق، بیان کرد: بازار یکی از امکانات موثر در رونق تجاری و دسترسی مردم به کالا است.

وی افزود: خلا وجود یک بازار استاندارد و ایمن محسوس بود و امید است با بهره برداری از این سایت جدید زوم تجاری برای شهر باشد.
احمدی خواستار همکاری و تعامل شهرداری و سایر دستگاه های اجرایی با مجری طرح برای تکمیل این پروژه شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از احداث جاده دسترسی بیمارستان امام سجاد (ع) نیز بازدید کرد.

احمدی روند اجرای این طرح ها را با وجود محدودیت های مالی از سوی دولت از جمله پل چهارم بشار یاسوج مثبت و رضایت بخش اعلام کرد.

تشریح برنامه های آینده شهر یاسوج

شهردار یاسوج در این بازدید با اشاره به نارضایتی  ها از پارک بانوان از تغییر مکان این پارک در آینده ای نزدیک خبر داد.

نستهن مقدم نیز در تایید گفته های استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: این پارک محل عبور آبراه و همچنین بخشی از فاضلاب های سطحی شهر است.

 مقدم جانمایی این پارک را غیرکارشناسانه دانست و گفت: بدون شک دستور استاندار برای تغییر مکان و ایجاد پارک جدید بانوان در دستور جدی شهرداری و شورای شهر یاسوج قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: علاوه بر جانمایی نامناسب کیفیت پایین اجرای طرح و نیمه کاره رها کردن آن توسط شورا و شهرداری یاسوج نیز بر مشکلات و چالش های آن اضافه کرده است.

شهردار یاسوج افزود که دفتر فنی استانداری کهگیلویه وبویراحمد نیز از ابتدا مخالف اجرای این پارک بود.

مقدم یادآور شد که در آغاز عملیات اجرایی این طرح وعده‌های فراوان از جمله احداث کتابخانه، زمین فوتبال، استخر شنا، پیست‌های اسکیت، دوچرخه‌سواری و موتورسواری و همچنین بازارچه‌های سنتی و طرح‌هایی برای اشتغالزایی و حمایت از تولیدات بانوان داده شد، اما به نظر می‌رسد هیچ یک از این وعده‌ها در عرصه عمل محقق نشده‌اند.

شهردار یاسوج اضافه کرد که وجود برخی کانال‌های آبیاری و سیل بندهای عمیق در پایین دست این پارک بدون هیچ گونه حفاظ ایمنی نیز سبب بروز مشکلات متعدد برای بانوان و فرزندان آنها شده و این مهم بارها محل رجوع و اعتراض بانوان از مجموعه شهرداری، استانداری و نهادهای امنیتی شده است.

نستهن مقدم گفت: پارک کنونی بانوان در تعطیلی پارک بانوان یاسوج بزودی حاشیه بوستان ولایت و در مسیر آب راه فاضلاب واقع شده است به همین دلیل مقرر شد مکانی مطلوب برای احداث این پارک در نظر گرفته شود.

مقدم افزود: حصار کشی پارک کنونی بانوان برداشته خواهد شد و این پارک به بوستان ولایت متصل می شود.

وی اصلاح و بهسازی پارک های شهر یاسوج را از دیگر اقدامات شهرداری برشمرد و افزود: بخش قابل توجهی از پارک ها و فضای سبز به علت ضعف زیرساختی و استفاده از زیرساخت های نا مطلوب دچار مشکلاتی هستند که بهبود وضعیت چمن پارک ها گلکاری از مدت ها پیش آغاز شده است. 

مقدم در خصوص معابر و جداول شهر بیان داشت: عمر بخش اعظمی از معابر و جداول شهر یاسوج به پایان رسیده است و سال ها قبل باید اقدام اساسی در این خصوص صورت می گرفت و اکنون بازسازی آنها نیازمند اعتبار ویژه ای است.

وی با اشاره به بازدید استاندار از پروژه خیابان ۲۰ متری شهرک جوشکاران گفت: این پروژه نیمه اول امسال آغاز شده است با ساخت و تکمیل این طرح شاهد تسهیل ارتباط و تردد شهر یاسوج با بخش کبگیان و چنارستان و پایین‌دست شهر یاسوج خواهیم بود.

شهردار یاسوج ادامه داد: در همین مکان هم برنامه ریزی لازم برای احداث پل پنجم بشار انجام شده که با توجه به چند منظوره بودن این پل، طراحی فضای گردشگری و دریاچه بالادست آن و مسیر تردد خودرویی از جمله طرح های تکمیلی این پل خواهد بود.

مقدم زیباسازی شهر، دادن فراخوان برای المان های شهری، ساخت کارخانه بازیافت زباله و ساماندهی جمعه بازار را از دیگر برنامه های شهرداری یاسوج تا پیش از نوروز برشمرد.

 

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات