پنج شنبه 9 فروردین 1403 ** 09/01/1403
نمایشگاه کوچه های بنی هاشم غفلت شهر در یاسوج برپا شد / تصاویر

همزمان با فرا رسیدن دهه اول فاطمیه ، حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری شهرداری یاسوج طی  یک حرکت فرهنگی، اقدام به برپائی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم غفلت شهر کرد.

به گزارش روابط عمومی، مسئول این نمایشگاه امشب در جمع خبرنگاران گفت: بمنظور فرهنگ سازی  و آشنایی هر چه بیشتر مردم عزیز استان، اقدام به برپایی نمایشگاه کوچه های بنی هاشم غفلت شهر  کردیم .

محمود رجایی مهر در خصوص انتخاب اسم نمایشگاه بیان کرد : نامگذاری نمایشگاه به نام نمایشگاه کوچه های بنی هاشم غفلت شهر این است که از ابتدا  حوادث و اتفاقات مربوط به شهادت زهرا از ابتدا از همان مدینه شهر شروع شد و تمام شهر می دیدند که دردانه پیغمبر اکرم چقدر تحت فشار و اذیت هستند  و بدون اینکه صدای اعتراضی به گوش بقیه برسد براحتی به شهادت می رسند.

رجایی مهر گفت : مورد دوم این است که مدینه شروع شد که در جامعه شیعی خودمان در شهر یاسوج متاسفانه می بینیم که کوچکترین نشانی از فاطمیه و شهادت حضرت زهرا در خیابان‌ها وجود ندارد و نامگذاری در غفلت شهر به همین دلیل بود .

وی از شهروندان جهت بازدید از نمایشگاه دعوت بعمل آورد و اظهار داشت : در این نمایشگاه مردم با بخشی از مصائب حضرت زهرا آشنا خواهند شد و از کار منحصر بفردی که توسط طلاب حوزه علمیه و نخبه های فرهنگی شهر یاسوج و همکاری شهرداری و شهرای شهر یاسوج  تدارک دیده شده است دیدن کنند.

رجایی مهر گفت : شهروندان عزیزی که با زندگی حضرت زهرا و رنج هایی که در طول عمر خود متحمل شده اند آشنایی ندارند ، با بخش زیادی از زندگی حضرت زهرا آشنایی پیدا کنند .

وی اضافه کرد : از دسیتگاههای دولتی بویژه دستگاههای فرهنگی استان توقع داریم در زمان برپایی نمایشگاه با ما همکاری داشته باشند .

شهردار یاسوج  در این خصوص گفت :  خسته نباشید خدمت جوانان عزیزی که در این کار فرهنگی بسیار مهم ایفای نقش کردند، این عزیزان با مراجعه به شهرداری در خواست همکاری  برای راه اندازی این موکب فاطمه  داشتند که بدون درنگ اقدامات لازم جهت این همکاری انجام شد .

نستهن مقدم  اظهار داشت :  طراحی های بسیار قشنگ و جالبی در این نمایشگاه جهت آشنایی مردم با زندگی بانوی بزرگ اسلام ، از  جمله کوچه های بنی هاشم ، خانه حضرت فاطمه زهرا و یا سالنی که میتواند کارهای ارشادی و راهنمایی‌ها و محل حضور راویان عزیز باشد در این نمایشگاه راه اندازی شده است که در بحث فرهنگ سازی می تواند کمک شایانی به مردم سراسر شیعه استان داشته باشد .

مقدم افزود : این نمایشگاه  گوشه‌ای از  مصائب و سختی‌هایی که بر دختر پیغمبر وارد شد که ناشناخته مانده است و جامعه شاید اطلاع کافی از این موارد  نداشته باشد با این کار ارزشمندی که در زمینه فرهنگ سازی انجام شده است قطعاً میتواند بار معنوی خوبی را  به دنبال داشته باشد که همین جا از شهروندان عزیز من دعوت می‌کنم از این کار ارزشمندی که در نتیجه تلاش و دلسوزی حوزه علمیه  با تلاش  بیش از ۱۰۰ طلبه آموزش دیده که دلسوزانه مشفقانه پای کار آمدند دیدن کنند .

وی ادامه داد : عمده کارهای راه اندازی موکب را طلبه های جوان  را خودشان انجام دادند و شهرداری یاسوج تامین بخشی از هزینه های مالی را تقبل کرده است که لازم است عنوان کنم  که  دوستان دغدغه ای در خصوص مسایل مالی این موکب نداشته باشند .


شهردار یاسوج گفت :اعلام می‌کنیم که شهرداری آمادگی دارد که تقویم فرهنگی به  مناسبت های مذهبی را با شما عزیزان انشاالله به تصویب برساند که همه مناسبت ها را به شکل علمی و زیر نظر اساتید و راویان طراحی کنیم که شهروندان استفاده ببرند .

نستهن مقدم گفت: فضاههای دیگری هم شهرداری در اختیار دارد که در مناسبت های دیگر جهت استفاده در اختیار شما قرار خواهد گرفت و بخش اعظمی از هزینه ها را در قالب برنامه های فرهنگی با هماهنگی با شورای محترم شهر پرداخت خواهد کرد .

مقدم گفت : اگر نخواهم قضاوت از پیش کنیم کاری که در اینجا انجام شده است کم نظیر است و قطعا مورد استقاده شهروندان محترم قرار خواهد گرفت و اگر اطلاع رسانی مناسب صورت گیرد شاید روستاههای اطراف شهر بهره مند خواهند شد.

وی اضافه کرد : با برنامه ها و راویان خوبی که  دوستان دارند و غرفه های که وجود دارد و محل هایی ه برای شهدای شاخص دیده اید ، فرهنگ سازی شود   مثل مکتب حاج قاسم سلیمانی ،سردار اورنگ و یا  خانه ای که به تبیین شده به نام حضرت زهرا و همچنین کوچه ای حضرت ضربت خورده است نشان می دهد  کار بسیار علمی است و مبتنی بر واقعیت ها است و انشالله غفلت ها که اشاره شده است از سطح شهرها زدوده شود و هم دانش آن در سطج روستاها بالا رود چرا که اعتقاد دارم عاشورا زاییده تفکر حضرت زهرا است.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات