جمعه 10 فروردین 1403 ** 10/01/1403
تشریح 5 اقدام مهم و ماندگار ترافیکی در یاسوج/  اعتبارات قطره چکانی برای اجرای یک طرح مهم و ضروری / یاسوج تنها مرکز استانی که پایش تصویری نداشت

افزایش مهاجرت ها به شهر یاسوج و همچنین در حاشیه شهر در شرایطی که مطالعات علمی و کارشناسی برای توسعه زیر ساخت ها و امکانات در نظر گرفته نشود، بدون شک با آسیب های مختلفی همراه خواهد بود و یکی از آسیب هایی که می تواند در اثر مهاجرت ها رخ دهد افزایش ترافیک است.

به گزارش روابط عمومی، در همین رابطه شهردار یاسوج پروژه های بزرگ و حیاتی شهر یاسوج را در حوزه ترافیک تشریح کرد.

طرح جامع ترافیک

شهردار یاسوج در خصوص اقدامات ترافیکی شهرداری در این دوره کاری با اشاره به طرح جامع ترافیک شهری یاسوج بیان کرد: مطالعات این طرح انجام است و در مراحل نهایی است که این طرح قابلیت دارد که تا بیست سال آینده مشکلات ترافیکی شهر یاسوج را برطرف کند.

آزادسازی 90 درصدی بزرگترین معبر یاسوج

نستهن مقدم با اشاره به طرح مهم ۴۵ متری بنسنجان و تاثیر آن در کاهش ترافیک این شهر، تصریح کرد: محور مواصلاتی ۴۵ متری بن سنجان، شرف آباد ، دولت آباد و زیرتل و اتصال آن به پل سوم بشار که 30 سال پیش تصویب شده بود، ورود کردیم و ظرف کم تر از یک  سال و نیم به آزاد سازی ۹۰ درصد از این ۵ هزار متر رسیدیم.

وی ابراز داشت: این معبر ۵ کیلومتری که بزرگترین خیابان شهر یاسوج است و به نام حضرت آیت الله ملک حسینی (ره) نامگذاری شده است و در این بازه زمانی بیش از ۹۰ درصد از مسیر با تعامل شهروندان گرامی بازگشایی شده و جد.ول گذاری و زیرساخت اولیه بخشی از مسیر نیز اجرا شده است، مابقی اجرای این طرح نیز با یک آغاز طوفانی و با قدرت بیشتر اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با بهره برداری کامل این طرح، بخشی از بار ترافیک شهری از مرکز شهر به جنوب یاسوج انتقال داده خواهد شد.

 

 

پل چهارم بشار در گام آخر

شهردار یاسوج عنوان کرد: همچنین پل چهارم بشار یک پروژه مهم برای کاهش ترافیک شهر یاسوج است و از ویژگی های مهم این پل دسترسی آسان به بیمارستان امام سجاد (ع) و سهولت دسترسی به محلات و روان سازی ترافیک خواهد بود.

مقدم در خصوص وضعیت پل چهارم گفت: علیرغم افزایش چندین برابری قیمت آهن در سال سه سال اخیر، این پروژه حتی یک روز تعطیل نشد و پل از مرحله فنداسیون به تکمیل سه دهانه رسیده است و بخشی از تیرهای دهانه چهارم نیز ساخته شده و به کارگاه منتقل شده است و این طرح نیز در پروژه پایانی است.

وی پیشرفت مسیر زیرگذر خیابان گمرک را ۸۰ درصد دانست و گفت: خاکبرداری و ساخت دو رمپ مسیر اتصال بلوار رجا نیز پیشرفت ۳۰ درصدی در بخش فیزیکی را داراست.

 

پروژه حیاتی اتصال پل چهارم به جاده سروک

شهردار یاسوج یکی دیگر از پروژه های بزرگ و حیاتی شهر یاسوج را پروژه اتصال پل چهارم به جاده سروک عنوان کرد و گفت: توافقات و تملک مسیر این پروژه انجام شده است و عملیات زیرسازی و آسفالت این مسیر یکی از برنامه های شهرداری است.

مقدم اظهار کرد: پروژه اتصال پل امام سجاد به منطقه "سروک" این طرح یک و نیم کیلومتر طول دارد.

پایش تصویری؛ گام بزرگ و ماندگار شهرداری یاسوج

شهردار یاسوج طرح مهم پایش تصویری را یکی دیگر از اقدامات مهم ترافیکی این دوره کاری عنوان کرد و گفت: یاسوج تنها مرکز استانی بود که از پایش تصویری نداشت که در این دوره نسبت به اجرای طرح پایش تصویری اقدام شد.

وی عنوان کرد: هم اینک اتاق پایش تصویری (مرکز مانیتورینگ) در ساختمان شهرداری یاسوج در حال راه اندازی است و تصاویر چند دوربین شهری دریافت می شود.

وی افزود: با افتتاح آن در آینده نزدیک بخش زیادی از ترافیک این شهر روان و منظم تر خواهد شد.

 

اعتبارات قطره چکانی برای اجرای یک طرح مهم و ضروری

شهردار یاسوج گفت: لازمه اجرای هر طرحی این است که همه فاکتور ها و عناصر اصلی آن محقق شود و صرف اینکه یک مسئول مصوبه ای را تصویب کند و یا قراردادی را امضا و دستور بدهد به منزله اجرا نیست.

نستهن مقدم افزود: تامین منابع یک بخش مهمی در به ثمر رسیدن طرحهای مهم به ویژه پایش تصویری شهرهاست. در حوزه پایش تصویری شهر یاسوج ویژگی اساسی این طرح آن است که خیلی وابسته به منابع مالی و ارزی است.

مقدم ابراز داشت: قطعات و وسایل مورد نیاز با نوسانات ارز تحت تاثیر قرار گرفت و تجهیزاتی مثل دوربین، دکل و فیبر نوری هزینه چند برابر داشته است.

شهردار یاسوج عنوان کرد: در سه سالی که گذشت کمترین منابع به یک طرح بسیار مهم و ضروری و فراموش شده ای که لازم بود حداقل ۱۰ سال پیش شروع می شد، اختصاص یافت.

وی گفت: برآورد امروز ما برای پوشش مناسب از بحث پایش شهر در حوزه دوربین های پلاک خوان و دوربین های امنیتی اعتباری حدود ۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

مقدم تصریح کرد: با توجه به این روند بودجه ریزی گذشته اگر بخواهیم با همان روند پیش برویم شاید ده ها سال طول بکشد تا ما طرح جامع ترافیک را بخواهیم اجرایی کنیم.

شهردار یاسوج اظهار داشت: با این تفاسیر تصمیم بر این شد که از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم و بارها شاهد بوده ایم که در برخی شهرهای بزرگ شهرداری ها از این روش بهره می برند.

وی تاکید کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که  بحث جرایم رانندگی که قبلا به شکل دستی بود و پلیس راهور انجام می داد، برگشت سهم شهرداری از جرایم رانندگی شفاف نیست و به شهر ها برنمی گردد این درحالی که حق شهر هاست و طبق قانون درصد آن مشخص است.

مقدم عنوان کرد: تصمیم گرفته شد که سرمایه گذار به روش (bot) این طرح پایش تصویری را انجام دهد و در دوره بازگشت مشخص (سه سال) با توجه به سودی که دارد، این طرح در یک بازه حداکثر ۶ ماهه اجرایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: هم اینک سرمایه گذارانی برای اجرای طرح پایش تصویری شهر یاسوج اعلام آمادگی کرده اند و برآورد ما ۴۰ میلیارد تومان برای ۸۴ نقطه در شهر در حوزه پلاک خوان و امنیتی بوده است.

شهردار یاسوج افزود: یکی از دغدغه سرمایه گذاران این طرح، آن بوده که حوزه استانداری به درخواست شهرداری و یا خود سرمایه گذار ضمانت اجرایی مبنی بر بازگشت منابع حاصل از جریمه ای که دوربین ثبت می کند را به شهرداری جهت انجام تعهداتش به سرمایه گذار بدهند.

وی تاکید کرد: با توجه به مکاتبات انجام شده با معاونت سیاسی و امنیتی و عمرانی و مدیر کل حوزه سیاسی تاکنون موافقت ضمنی آن داده شده است و ماهم پیگیریم که این تضمین هم داده شود و سرمایه گذار با خیال راحت این طرح را اجرایی کند.

مقدم بیان کرد: در طی این سه سال با این اعتبارات اندک مذکور،  اتاق پایش ایزوله شده مانیتور ها نصب شده و تصاویر دریافت می شود اما کفایت نمی کند و تنها راه حل موضوع همان روش (bot) است و به زودی پس از تایید تضمین (ضمانت) از سوی استانداری به مناقصه می رود.

وی تصریح کرد: تاکنون تعامل خوبی در زمینه زیرساخت های فیبر نوری با مخابرات استان بوده و جانمایی ۸۴ نقطه انجام شده و هم اینک آماده انتشار مناقصه عمومی هستیم.

نظرات کاربران

نظر خود را بیان کنید

نام و نام خانوادگی

پست الکترونیک :

نظرات